Teendők ,,HC is not primary controller” üzenet esetén
Mit kell tenni, ha a központba Super User-ként léptünk be, de nem hagy sem eszközt törölni, sem eszközt felvenni? Ráadásul azt az üzenetet kapjuk, hogy „HC is not primary controller”, pedig a rendszerünkben csak 1db központ van?
Ezt a problémát csak a Fibaro tudja orvosolni.
Kapcsolatba kell lépni velük: https://www.fibaro.com/hu/support/
Ahhoz, hogy javítani tudják, a központ szükséges portjait elérhetővé kell tenni a számukra. Ez az alábbi módon kell megtenni.
Lépjünk be a „Configuration” főmenübe, majd válasszuk a bal oldalsó menüből a „LAN settings” menüpontot, majd ott állítsuk be a „Static IP” beállítást, és mentsük el a configurációt.
Ezután nyissuk meg a böngészőben azt a routert, amihez a Home Center csatlakozik, majd a router forwarding menüjében hozzunk létre egy szabályt, ahol megadjuk a Home Center IP címét és portját (belső hálózati cím) majd megadjuk a router publikus elérési címét és portját, ahol elérhetővé válik egy külső internet végpontról is az általunk átirányított Fibaro felület.
Itt 2 szabályt kell létrehoznunk a Fibaro 80-as (http) és 22-es (ssh) portját is elérhetővé kell tennünk.
Ezt követően keressük meg a router WAN beállításait, és másoljuk ki a router IP-címét, majd kettősponttal írjuk mögé a publikus elérési címnél használt portokat. Így elérhetővé válik az interneten a Fibaro számára a hibás központi egységünk.
Az elérés ellenőrzésénél ne feledjük, csak külső hálózati elérés esetén foguk tudni megnyitni az átirányított felületet. Célszerű egy mobilnettel rendelkező telefon böngészősávjából ellenőrizni az átirányítást, miután kikapcsoltuk a local Wi-Fi-t.
Video link a leírt folyamatról:
https://www.youtube.com/watch?v=xRJ1bSRx-0A